« A Ρ Χ Ι Κ Η - Σ Ε Λ Ι Δ Α | Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ Γ. ΓΙΑΚΟΥΜΑΤΟΥ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ Ο... » | ΝEA ΕΞΑΠΑΤΗΣΗ ΣΤΟ ΜΟΝΙΤΟΡ: Ο Πάπας της υποκρισίας ... » | Όλοι μαζί κοιλοπονούμε, τοκετός, εφημερεύοντας με ... » | LIFO "BLOG PORNO" - Ο πάτος της χυδαιότητας » | The holy moment » | ΠΑΡΕΞΗΓΗΜΕΝΕΣ ΜΠΛΟΓΚΟΕΝΝΟΙΕΣ και η νικήτρια του γν... » | Ο Οbserver προσκαλεί σε γεύμα με τροφή για σκέψη » | In a funny way » | Αν τα περί απόλυσης ήταν crash test, ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ,... » | "Coincidence Or Consequence" ??? » 

Τρίτη, Νοεμβρίου 14, 2006 

ΤΗΕ RETURN: ΜΑΘΗΜΑ 1ον: Περί "αρχιδάτων" και "ευνουχισμένων" Ελληνικών

Το κοινό γνώρισμα όλων τους είναι πανθομολογουμένως η απρόκλητη επιθετικότητα (και η ελλειπεστάτη χρήση των ελληνικών), διαβάζουμε μεταξύ άλλων στο σημερινό λογύδριο του blogger THE RETURN.


Kαι η Mantalena Parianos, σημειώνοντας την δεδηλωμένη του πίστη για τα σωστά ελληνικά, του υποδεικνύει:

"Το κοινό γνώρισμα όλων τους είναι πανθομολογουμένως η απρόκλητη επιθετικότητα (και η ελλειπεστάτη χρήση των ελληνικών)"-Το ελλιπέστατη γράφεται με γιώτα όχι με έψιλον γιώτα.:Ρ

για να λάβει την εξής απάντηση, από τον λάτρη των σωστών ελληνικών που θαυμάζει τα "αξιόλογα κείμενα"

@mantalena parianos: Ω αυτά είναι ευνουχισμένα ελληνικά...(με το συμπάθειο).

Δίκιο έχει. Γι αυτό, αφήνει και στο "ελλιπής" και στο "συμπάθιο" το ΕΨΙΛΟΝ.

Αν δεχθούμε ότι κάθε λέξη είναι ένα ζωντανό κύτταρο ενός ζωντανού οργανισμού, όπως είναι η γλώσσα, και μας ζητούσαν να απεικονίσουμε σχεδιαστικά τις δύο αυτές λέξεις, είναι βέβαιον ότι o blogger του ΤΗΕ RETURN θα ζωγράφιζε τις δύο αυτές λέξεις σαν δύο ανθρώπους, όπου το Ε και το Ι θα ήταν οι δύο όρχεις τους.

Και ως "αντιευνουχιστής", ποτέ δεν θα αφαιρούσε το ένα γράμμα, το "έψιλον" εν προκειμένω.
Ακόμα κι αν αυτές οι δυο λέξεις είναι ανορθόγραφες.
Ακόμα κι αν ξέρει ότι αυτό κάνει τους αναγνώστες που γνωρίζουν καλύτερα ελληνικά από εκείνον, να κρυφογελάνε για τις δύο απανωτές "πατάτες" του.


Σημ: Ο ΟBserver δεν στέκεται στις "δασείες", όπως λέει ο Καλτσόβρακος, ούτε επισημαίνει ορθογραφικά λάθη που και ο ίδιος, άλλωστε, κάνει.

Σε παλαιότερο ποστ έχει κάνει σχετικά αναφορά. Δεν αντιστέκεται όμως στις προκλήσεις όσων επαίρονται για την δική τους ικανότητα και αξιολογούν άλλους μπλόγκερς με το το δικό τους πατάτινο, όπως τελικώς αποδεικνύεται, μέτρο.

Χου ρε! (για να μιλήσουμε με "αρχιδάτα" ελληνικά)
Kαι την επόμενη φορά που θα ξανακάνεις πατάτα, να έρθεις με τον κηδεμόνα σου




Τα μαθήματα θα συνεχιστούν, "Θεού επιτρέποντος, και χρόνου αντέχοντος, καιρού ενεστώτος" όπως λέει το τραγούδι ΚΑΠΝΙΣΤΕ και ΠΙΕΙΤΕ του Γιάννη Χριστοδουλόπουλου, που ακούτε από τον Observer.
.

Γειά :-))))

Και οι δύο τύποι είναι δόκιμοι.
Απλά, προσωπικά, θεωρώ τους τύπους
εκείνους που διατηρούν το ε πληρέστερους
(για λόγους που θα μας έπαιρνε ώρα να εξηγήσουμε).

Καλό βράδυ.

Kαι αφού "είναι και οι δυο τύποι δόκιμοι" όπως λες, γιατί μόνο τα δικά μου ελληνικά είναι "ευνουχισμένα" όπως μου σχολίασες κατόπιν, βρε Return?
Aς είναι και τα δικά σου, λέγω.
(αν και βασικά προτιμώ το "λέω" αντί του "λέγω", για πολλούς λόγους που θα μας έπαιρνε ώρα να εξηγήσουμε).

Διότι οι δικοί του "τύποι" σπουδάζουν στην σχολή Ευελπίδων και είναι δόκιμοι μ' αρχίδια.

Ενώ οι δικοί σου, Mantalena, απλώς επιστατούν σε βασιλικούς γυναικωνίτες.

Ε, εντάξει... πήρες κι εσύ τοις μετρητοίς τώρα μια ρημάδα λέξη !!!:)))
Που ελέχθη με ημιχιουμορίζουσα διάθεση στα σχόλια :)

Και δεν είπα ότι τα ελληνικά σου είναι ευνουχισμένα, αλλά τα ελληνικά εκείνα
που απλοποιούνται, ή αν δεν απλοποιούνται, τότε σίγουρα αποδίδονται σε απλούστερες
προτιμητέες μορφές.

ΥΓ. Μεταξύ του λέω και του λέγω, προκρίνω και τα δυο. Ανάλογα κάθε φορά με τον ρυθμό
και την ηχητική των συμφραζομένων (το λέγω είναι περισσότερο εμφατικό και απόλυτο -
στην ποίηση βρίσκει πιο συχνά θέση).

Το άνω σχόλιο, απάντηση στην Mantalena Parianos.

Ευχαριστώ.
Και μιας και αρχινήσαμε (τώρα σωστό είναι ετούτο;), να σας επισημάνω κι εγώ με τη σειρά μου, ότι προκρίνω τη χρήση των επιρρημάτων με την κατάληξη -ως αντί της νεοελληνικότατης (sic) σε -α, κι αυτό διότι φρονώ ότι όπως δεν λέμε "ασφαλά" αλλά "ασφαλώς", έτσι θα έπρεπε να έχετε γράψει "Αναλόγως κάθε φορά ... κ.λπ." και όχι "Ανάλογα κάθε φορά".

Σειρά σας τώρα.

Το άνω σχόλιο, απάντηση από την Mantalena Parianos.

Η ποίηση δεν είναι άχαρος και στενόμυαλος γλωσσαμυντορισμός, Mantalena.
Αλλά γλωσσικό όργιο.
Κατά συνέπεια, είμαι απροκατάληπτος γλωσσικά (sic) στη σχέση μου
με ολόκληρο το φάσμα της ελληνικής γλώσσας.

Και άλλοτε, θα γράψω "αναλόγως" και άλλοτε "ανάλογα".
Εξαρτάται από την έμφαση , τον ρυθμό, χίλια δυο πράγματα.

Ε, εντάξει... πήρες κι εσύ τοις μετρητοίς τώρα μια ρημάδα επισήμανση !!!:)))
Που ελέχθη με ημιχιουμορίζουσα διάθεση στα σχόλια :)

Και δεν είπα ότι η ποίηση είναι γλωσσαμυντορισμός, αλλά η ποίηση εκείνη
που απλοποιείται, ή αν δεν απλοποιείται, τότε σίγουρα αποδίδεται σε απλούστερες
προτιμητέες μορφές.

ΥΓ. Μεταξύ του "γλωσσικού οργίου" του Άλλεν Γκίνσμπεργκ και εκείνου της Λούσυ Λους, μη σου πω ποιο προκρίνω. ΑνάλογΩΣ των μεγεθών αντιλαμβάνεσαι.

Ήθελα απλώς να σου δείξω ότι μπορούμε να συζητούμε (ή συζητάμε, ή κουβεντιάζουμε, ή ανταλλάσουμε απόψεις, ή διαλεγόμαστε ή επικοινωνούμε, ή το κερατάκι μου μέσα) ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ με τους κώδικες, αντί να ρίξουμε μια σοβαρή ματιά στην ουσία όσων διατυπώνονται.
Δεν ξέρω κατά πόσον είναι αυτό το φόρτε σου.

"Τι εννοείται jazz; Eγώ παίζω ΜΟΥΣΙΚΗ".
-Pat Metheny (μια που είχαμε και μια σχετική κουβέντα πρόσφατα)

Είναι παγίδα να εγκλωβίζεσαι στους ρόλους.

"Και άλλοτε, θα γράψω "αναλόγως" και άλλοτε "ανάλογα".
Εξαρτάται από την έμφαση , τον ρυθμό, χίλια δυο πράγματα.


-Εγώ πάντως, και το εμφασάιζερ να βάλω στο τέρμα, δεν θα γράψω ποτέ "ασφαλά", θα γράψω "ασφαλώς".

Δημοσίευση σχολίου

artois Image Hosted by ImageShack.us
"artois" - ράτσα ενός κυνηγετικού, χαριτωμένου σκύλου - είναι η συλλογική περσόνα κάποιων ανθρώπων, που συναντήθηκαν στο διαδίκτυο και διαπίστωσαν ότι πάσχουν από την ίδια "ασθένεια": είναι αλλεργικοί στους πάσης φύσεως "δηθενατζήδες". Τέρμα τα ντεμέκ είτε πρόκειται για δήθεν πολιτικούς σωτήρες, δήθεν δημοσιογράφους, δήθεν σκεπτόμενους, δήθεν αριστερούς, δήθεν ανιδιοτελείς, δήθεν σοβαρούς, δήθεν προοδευτικούς... Aπό τις 13.12.2010, νέο μέλος: artois 4, o λαϊκιστής. Aπό 11/11/11 νέος μεταβατικός αρθΡογράφος ο "Αρτουά ο παλιός" - με συγκεκριμένη διάρκεια, μέχρι 12/12/12 που θα "συνοδεύσει" τον μάταιο κόσμο στο τέλος του [επιτέλους!]

. .

Θεματα

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
  • ΤΟ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΑΚΟ
  • On AIDS
  • ΕΠΕΤΕΙΑΚΑ και ΜΝΗΜΗΣ
  • TO MIKΡΟ ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΟΒSERVER
  • ΤA ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΑ
  • ΤΣΙΓΑΡΑ ΤΕΛΟΣ!

    . .

    Aλλα

  • ΠΛΑΣΤΟΠΡΟΣΩΠΙΑ ΜΕΣΩ ΨΕΥΔΟΪΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
  • ΣΑΣ ΟΡΚΙΖΟΜΑΙ
  • ΠΑΡΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ
  • O ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΠΟΥ ΣΚΟΤΩΝΕΙ
  • H MAΡΙΑΝΝΑ ΑΠΟΛΥΕΤΑΙ
  • H AΡΙΣΤΕΡΑ ΣΤΟ ΝΤΙΒΑΝΙ
  • ΓΙΑ ΕΝΑ ΦΙΛΟΤΙΜΟ
  • ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΡΕΣΒΥΩΠΙΑ
  • ΑΛΛΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΦΥΛΟ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥ ΤΟΥ
  • . .

    o artois o 4oς προτεινει (boo to alternative douchebags!)

  • MΠPAΦ : Mikeius vs. Alt-Bags (part 1)
  • MΠPAΦ : Mikeius vs. Alt-Bags (part 2)
  • MΠPAΦ : Mikeius vs. Alt-Bags (part 3)
  • LINKS:

    EKΔΟΤΙΚΑ ΝΕΑ: Απο 1ης Μαρτιου, η νεα υπερπολυτελης εκδοση της "Αυτομπλογκο- γραφιας μου". Δερματοδετη με 5 υπεροχα αυθεντικα σβαροφσκι στη θεση των ομικρον. ......... κλικ εδω για περισσότερα

    ........Image Hosted by ImageShack.us

    -

    ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΧΡΕΙΟ: _____ MIA ΦΙΛΟΔΟΞΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥ ΟΒSERVER

    Για τις δυσκολες ωρες σας: TA ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΑ ακομα μια φιλοδοξη προσπαθεια του Οbserver

    Powered by Blogger
    and Blogger Templates
    Image and video hosting by TinyPic