Η ρύθμιση μιας οφειλής
Και όταν αυτό συμβαίνει οι διαφορές υποχωρούν (μπροστά στις μεγάλες αξίες) και οι ενστάσεις παραπέμπονται στις καλένδες. Η "δάνεια ιδέα του Φιλοξενείου" παραχωρεί τη θέση της στην "ρύθμιση της οφειλής του Οbserver" για την αισιοδοξία που αφήνει η, έστω, ελάχιστη συμφωνία και εκπέμπουν οι λίγες σειρές που γράφτηκαν στα σχόλια, χωρίς πρόθεση να εντυπωσιάσουν ή να προκαλέσουν την συμπάθεια των αναγνωστών.
...ολους οσους ανεφερα τους αγαπω και μ' αγαπουν εξ ίσου και ειναι οι βασικοι μεγαλοι λογοι για τους οποιους η ζωη μου εχει νοημα.
Απο 'κει και περα υπαρχουν εκατονταδες μικροτερα πραγματα που γεμιζουν τις χαραμαδες της καθημερινοτητας ...
(τα σχόλια παραμένουν)
Ακούτε: τον Στέλιο Καρπαθάκη και την Σπείρα Σπείρα στο "Χάι-χο" από τη Δωδεκάτη Νύχτα του Σαίξπηρ, σε μουσική Ανώνυμου βικτωριανού συνθέτη. Ελληνική απόδοση στίχων: Eρρίκος Μπελιές
.
Ο Γιάννης Παλαμιώτης δεν ανακάλυψε τον τροχό, ούτε την πυρίτιδα.
Οι "φανταστικές συνεντεύξεις" είναι διαδεδομένες συγγραφικές ασκήσεις ύφους.
Γεμάτο είναι το internet με παρόμοιες συνεντεύξεις:
Με Σέξπηρ
Με Λένιν
Με Vince Vaughn
Βλέπεις δεν περίμεναν ούτε εσένα, ούτε τον Παλαμιώτη να τους δείξει τον δρόμο.
από ---> Ανώνυμος | 26/2/07 3:25 μ.μ.
Αλλά μιλάμε για δημοσιευμένες φανταστικές συνεντεύξεις στον τόπο μας. Και εδώ δεν έκανε την αρχή το book attack που δέχεται τα συγχαρητήρια για την "σύλληψη"
Αν γνωρίζεις και άλλη ελληνική δημοσίευση, πες την ώστε να την ράψω στο ποστ.
Να μην κόβω μόνο...
από ---> artois | 26/2/07 3:47 μ.μ.
Είναι σαν να λες ότι ο καθένας που γράφει διήγημα θα πρέπει να αναφέρει ας πούμε τον Βιζυηνό (αν θεωρείται αυτός ως πατέρας του ελληνικού διηγήματος), για να μη θεωρηθεί "ιδεοκλόπος".
Παραδέξου ότι, στην προσπάθειά σου να κοντράρεις κάποιους μπλόγκερ που αντιπαθείς,έκανες πατάτα.
από ---> Ανώνυμος | 26/2/07 4:10 μ.μ.
Αλλά γιατί δεν απευθύνεσαι στο Φιλοξενείο να πεις στον Νuwanda ότι η ιδέα του δεν είναι πρωτότυπη, αφού συμφωνούμε με την αντιγραφή της; Ή τουλάχιστον να του προτείνεις να λέει στους συνομιλητές του ότι δεν είναι δική του η σύλληψη; Δεν νομίζεις ότι τους εμπαίζει κάνοντας το παπί και αφήνοντάς τους να πιστεύουν ότι είναι δική του ιδέα;
Ή να κολακευτώ που θέλεις να το συζητάς μόνον μ' εμένα;
Και ακόμα περιμένω να μου δώσεις στοιχεία για ελληνικές δημοσιεύσεις. Θέλω να τις προσθέσω στο ποστ - αν μπορείς να βοηθήσεις, θα το εκτιμήσω.
από ---> artois | 26/2/07 4:31 μ.μ.
Ατυχής ο παραλληλισμός σου (για να μην σε αντιγράψω και πω "πατάτα-παραλληλισμος).
Δοκίμασε άλλον, σου δίνω άλλη μια ευκαιρία.
από ---> artois | 26/2/07 4:48 μ.μ.
Το γεγονός ότι κάτι δεν είναι πρωτότυπο ως γενική ιδέα, δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να είναι και το αποτέλεσμα.
1. Αρτουά θα διαφωνήσω μαζί σου, θρωρώντας ότι εξαντλείς την αυστηρότητά σου: ο Nuwanda καλά κάνει κατά τη γνώμη μυο και δέχεται συγχαρητήρια (δεν διακρίνω και καμία έπαρση πια, σα να ανακάλυψε την πυρίτιδα) : με τον Χατζιδάκι, εγώ δεν είχα ξαναδιαβάσει τέτοιου είδους "συνέντευξη".
2. Ανώνυμε, πας κι εσύ στο άλλο άκρο. Σιγά μην είναι αυτό το ποστ μια "γκάφα ολκής". Αφορμή για να μας γράψεις όαλ αυτά πυο μας γράφεις είναι!
Εγώ θα 'θελα να τσιτάρω τον Γούντι Άλλεν πάντως, ο οποίος -στη λογική αυτών των "φανταστικών συνεντεύξεων"- έλεγε: "έχω κάτι υπέροχες απαντήσεις, έχει κανείς τις ερτήσεις;"
Θέλω να πω: αν ο Χατζιδάκις, τα έχει πει όλα και πολύ καλά στο παρελθόν, δεν θα ήταν λιγάκι ανούσιο (εκτός από αδύνατο), να προσπαθήσει να επικοινωνήσει μαζί του ο Nuwanda για συνέντευξη ΣΗΜΕΡΑ;
:)
Όσο για την ενέργεια του να (ανα)δημοσιεύσει κάποιος μια ΟΛΟΚΛΗΡΗ σελίδα από κάτι άλλο προσθέτωντας μόνο μια εισαγωγή 30 λέξεων, σε αυτό που θα έπρεπε να είναι "προσωπική στήλη", το βρίσκω μάλλον αχαρακτήριστο.
Και για να προλάβω καταστάσεις, να πω ότι δεν θεωρώ πως είναι το ίδιο με το ένθετο blogs της εφημερίδας στην οποία έχω κι εγώ μια στήλη, γιατί εδώ δεν μιλάμε για conceptual ένθετο, αλλά (επαναλαμβάνω) για columnist. Για ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΣΤΗΛΗ που είναι τιμή σου να τη γράφεις και που υπάρχουν άνθρωποι που τη διαβάζουν ΕΠΕΙΔΗ τη γράφεις εσύ και όχι κάποιος άλλος.
Δεν έχει σημασία αν ο columnist ΠΛΗΡΩΣΕ τον Nuwanda ή όχι, αν είναι φίλος του και είπε να τον βοηθήσει μια φορά ή όχι... Το θέμα είναι ηθικής τάξεως - νομίζω σεβασμού απέναντι στον αναγνώστη που προανάφερα πρώτιστα.
καλημερομούτς
από ---> Mantalena Parianos | 26/2/07 5:45 μ.μ.
Οι ιδεοκλόποι και οι λογοκλόποι είναι το χειρότερό μου. Αμέσως μετά έρχονται οι γλοιώδεις κόλακες και ακολουθούν ο νονς και η παρέα του.
(βρε τι έγινε αυτό το παιδί; Xάθηκε μαζί με την Ίσις και υποφέρω από στερητικό. Μου φαίνεται ότι θα μισθώσω ντετέκτιβ)
από ---> artois | 26/2/07 5:59 μ.μ.
Καλά λέει ο manifesto ότι ήρθαν τα πάνω κάτω.
από ---> artois | 26/2/07 6:02 μ.μ.
τυχαια ειδα το ποστ παιδια, να πω δυο πραγματα στα γρηγορα:
1. Τhanks που ξοδεψατε τοσο χρονο και κοπο σχολιαζοντας την συνεντευξη!
2. Το τελευταιο που με ενοχλει ειναι εαν καποιος θα αντιγραψει η οχι τα κειμενα μου. Εαν ηθελα να αποφυγω την "κλοπη" θα τα φυλαγα σε τραπεζικη θυριδα, οχι στο internet. Ισα ισα, καλα εκανε ο Τσαγκαρουσιανος, εδωσε την ευκαιρια σε ενα πολυ μεγαλυτερο κοινο να διαβασει το κειμενο!
3. Οκτω στις δεκα κριτικες κειμενων σε ολον τον πλανητη περιεχουν φρασεις του στυλ "το υφος του συγγραφεα θυμιζει ταδε", "η δομη του κειμενου θυμιζει ταδε", "η ιδεα του βιβλιου παραπεμπει στο ταδε".....
Δεν ειχα προσωπικα καμια ιδεα για το κειμενο του κ. Παλαμιωτη αλλα εχω διαβασει τουλαχιστο πεντε παρομοιες συνεντευξεις - τα παντα εχουν γραφει και ειπωθει κατω απο τον ηλιο αλλα αυτο δεν σημαινει οτι θα σταματησει η παραγωγη λογοτεχνιας....
4. Εαν οποιοσδηποτε εχει σοβαρες ενστασεις για κατι που εμπλεκομαι καλλιστα μπορει αν μου στειλει μεηλ ή να με ρωτησει δημοσιως μεσω του μπλογκ. Να ειναι σιγουρος οτι θα απαντησω με καθε σοβαροτητα!
από ---> Ανώνυμος | 26/2/07 9:44 μ.μ.
Φίλε Artois είσαι πολύ λάθος. Καταρχάς ελπίζω να έχεις τη σύμφωνη γνώμη του κ. Παλαμιώτη σ’ αυτά που γράφεις γιατί απλώς τον εκθέτεις.
Θα στα πω γρήγορα:
Ακόμα κι αν δεχτούμε ότι ο Παλαμιώτης εφεύρε την πυρίτιδα και ανακάλυψε τις συνεντεύξεις με ιστορικά πρόσωπα πρέπει ο καθένας να έχει διαβάσει το Οδός Πανός και να το ξέρει; Και να το αναφέρει;
Κι ο Καλοβυρνάς, νομίζω θα το ξέρεις, έγραψε ένα βιβλίο που λέγεται πλαθολόγιο λέξεων όπου έχει συγκεντρώσει πολλές σύνθετες λέξεις που εφεύρε ο ίδιος. Δηλ αν κάνω το ίδιο σ' ένα κείμενο θα πρέπει να τον αναφέρω;
Αν η απάντηση σου είναι ναι (κι αυτό καταλαβαίνω από τις θέσεις σου) τότε ο Νουβάντα ανακάλυψε τον τροχό δηλ. τις συνεντεύξεις με ιστορικά πρόσωπα που ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΕΊΝΑΙ ΑΠΟ ΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΚΟΥΒΕΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΕΙ.
Το κανε αυτό ο Παλαμιώτης; Όχι;
Άρα είναι κόπιραιτ του Νουβάντα κι από δω και πέρα να παρακολουθείς όλο το δίκτυο και όλα τα περιοδικά κι αν ποτέ κάποιος τολμήσει και κάνει το ίδιο να βγεις και να γράψεις άλλο ένα εξοργιστικό ποστ σαν αυτό που έγραψες (και θα σε συμβούλευα να το κατεβάσεις γιατί είναι τελείως άστοχο το λιγότερο) και να τον υπερασπιστείς.
Φιλάκια
Sotos
από ---> Ανώνυμος | 27/2/07 12:19 μ.μ.
ε, τώρα αυτό δεν είναι η αποθέωση της υπερβολής;
ΑΡΤΟΥΑ>>
Αναθεωρώ μόνο στο εξής: ότι έχεις δίκιο για το ότι αναφέρθηκε η "εξαιρετική σύλληψη" και η "α-πίθανη ιδέα" του Νουάντα ωσάν να ήταν δικιά του.
Η Οίστρος έγραψε για
"Ιδέα, σύλληψη και εκτέλεση"
και αυτό φυσικά είναι λάθος.
So?
Όπως έχω καταλάβει, στο Ίντερνετ είμαστε, ότι μαλακία θέλει γράφει ο καθένας χωρίς να αισθάνεται την ανάγκη να λογοδοτήσει για τίποτα.
Παλιότερα που έγραφε για το Πολυτεχνείο, τη λέξη ήρωες την έβαζε σε εισαγωγικά - τη ρώτησε ποτέ κανείς γιατί;
http://oistros-reportaz1.blogspot.com/2006/11/blog-post_16.html
Κάθε χρόνο διαπιστώνω με έκπληξη ότι όλο και περισσότεροι ... θυμούνται
ότι ήταν εκεί. Από την πλευρά των "ηρώων", βεβαίως.
Λάθος; Παράλειψη; Μόνο εγώ καταλαβαίνω λάθος κάτι που -ουσιαστικά αναιρεί το υπόλοιπο πολύ καλό post;-
Καλή τη πίστη, δεν ασχολούμαστε με ΟΛΑ τα ΦΑΛΤΣΑ βρε Αρτουά...
από ---> Mantalena Parianos | 27/2/07 12:58 μ.μ.
----------------------------------------------
Σιγά καλή μου, θα σου φύγει πόντος από το καλτσόν........
από ---> Ανώνυμος | 27/2/07 5:08 μ.μ.
Αν τον βρεις κράτα τον να τον προσθέσεις στο μόριάκι σου.
(Αναφέρομαι στη μοριακή βιολογία βεβαίως βεβαίως)
Επί της ουσίας τίποτε, ανώνυμε-σήμερα blogger;
από ---> Mantalena Parianos | 27/2/07 11:57 μ.μ.
Kατά τα άλλα, σωστά πράττεις που δεν αντιδράς σαν τους μπλόγκερς του προηγούμενου ποστ στην αναδημοσίευση των κειμένων σου.
Και, όπως συμπεραίνω, φαίνεται πως κάποιος εκδότης-δημοσιογράφος-blogger δεν έχει πρόβλημα να εμφανίζεται αναξιόπιστος όταν τα κείμενα των μπλόγκερς συνεισφέρουν στα οικονομικά του. Δεν πάει πολύς καιρός που είχε πει ότι δεν θα ασχοληθεί ξανά μαζί τους γιατί "αρκετά τους ανέδειξε!". Μα τι γρήγορα που αλλάζει γνώμη αυτό το παιδί!
Sotos, ναι. Αν γράψεις ότι "χθες στο σνομπετόριο κάθονταν δίπλα μου δυο φοβαδερφάντρες με μία βουρλίν και μια τσιριζύλα" κι εγώ σου δώσω συγχαρητήρια για τις καινούργιες λέξεις, οφείλεις να μου πεις ότι αντέγραψες τον Καλοβυρνά.
Τόσο παράξενο σου φαίνεται;
Ξεκρεμοφιλιά κι από εμένα
Mantalena, κου κου!
Aυτό ακριβώς το κομμάτι που αναθεωρείς, αυτό ήταν και το main point του ποστ.
(ε όχι και "όλα τα φάλτσα". Ούτε με το ένα τρισχιλιοστό από όσα πιάνω δεν ασχολούμαι. Και αυτά που πιάνω δεν είναι παρά το ένα τρισχιλιοστό των όσων γράφονται. Στο ξαναείπα: φέρε μου πίσω τον νονς και την ίσις και δεν θα ματακαταπιαστώ με άλλους.)
Τέλος, ευχαριστώ όσους φροντίζουν για την καλή μου εικόνα και με συμβουλεύουν να αποσύρω το ποστ που με "εκθέτει". Ομολογώ ότι με πνίγει η συγκίνηση από το ενδιαφέρον τους και αποσύρομαι για να μη με πάρουν τα κλάματα μπροστά σας.
Καλημέρα σας.
...σνιφ και κλαψ
από ---> artois | 28/2/07 9:25 π.μ.
...διαφωνω με το επιχειρημα σου - αλλα το σεβομαι.
από ---> Ανώνυμος | 28/2/07 2:04 μ.μ.
Παραλείπεις να αναφέρεις ότι εδώ δεν έχουμε να κάνουμε απλώς με αποδοχή των συγχαρητηρίων για την καλή αναπαραγωγή μιας ιδέας, αλλά με την αποδοχή των συγχαρητηρίων για την σύλληψη της ιδέας.
Επιμένω λοιπόν, ότι αν κάποιος σε συνέχαιρε για μια καραμπόλα σου λέγοντάς σου "συγχαρητήρια για την σύλληψη", αν την καραμπόλα αυτή την είχε πρωτοεφαρμόσει ο Τζο Ντέηβις - λέμε τώρα -, τότε όφειλες, οπωσδήποτε, να του εξηγήσεις ότι, παρά την άψογη εκτέλεσή της, η σύλληψη δεν ήταν δική σου.
Διαφωνείς;
Υποθέτω πως όχι. Γι αυτό προτείνω να βάλουμε τέρμα στη συζήτηση γιατί επαναλαμβανόμαστε όλοι.
Καλό σας απόγευμα
από ---> artois | 28/2/07 3:34 μ.μ.
...καποιος συνελαβε πρωτος την ιδεα του φραπε, τα κομπιουτερς, τα μπλογκ, τα βιβλια, την μουσικη, το αυτοκινητο, την καρεκλα που καθομαι, την λεκανη της τουαλετας..... ολα εν ολιγοις τα μικρα πραγματα που γεμιζουν την καθημερινη μας ζωη και την κανουν λιγοτερο βαρετη και πιο ευκολη....
Συμφωνω μαζι σου μονο για τα μεγαλα - στην συντροφο μου που με αγαπα, στην κορη μου που την λατρευω, στους γονεις που με εφεραν στον κοσμο, στους 5-6 ανθρωπους που μου ανοιξαν το μυαλο...
καλο απογευμα!
από ---> Ανώνυμος | 28/2/07 4:56 μ.μ.
όταν παραθέτε σχόλιο άλλου, καλό θα ήταν 1. να ρωτήσετε τον άνθρωπο που το έγραψε, 2. να το γράψετε ολόκληρο. αφού σχόλιό μου το κόψατε και μοιάζει εντελώς ανόητο (αφού είναι ημιτελές, συμπληρώνεται με τουλάχιστον 4 σειρές...)
τέλος, παρθενογέννεση στην τέχνη δεν υπάρχει. κάποια ιδέα κάποιου συμπίπτει με κάποιου άλλου, μέσα στο χορόχρονο που ζούμε.
να'στε καλά,
αλεξάνδρα
από ---> Ανώνυμος | 28/2/07 8:46 μ.μ.
- - -
[στην συντροφο μου που με αγαπα]
Mε ξανατσιγκλίζεις nuwanda!
Όμορφες οι μεγάλες σου προτεραιότητες και ιδιαίτερα ανακουφιστικές ύστερα από την κυνική ομολογία ενός άλλου blogger ότι ανυπομονεί να πεθάνουν οι γονείς του (!!!).
Αλλά "Σημασία έχει ν' αγαπάς".
Aπορώ που προτίμησες αυτή τη διατύπωση και όχι την ίδια που χρησιμοποίησες για την κόρη σου.
από ---> artois | 28/2/07 10:51 μ.μ.
μην ψαχνεις για κρυμμενα νοηματα εκει που δεν υπαρχουν!!
ολους οσους ανεφερα τους αγαπω και μ' αγαπουν εξ ίσου και ειναι οι βασικοι μεγαλοι λογοι για τους οποιους η ζωη μου εχει νοημα.
Απο 'κει και περα υπαρχουν εκατονταδες μικροτερα πραγματα που γεμιζουν τις χαραμαδες της καθημερινοτητας ...
από ---> Ανώνυμος | 1/3/07 1:50 μ.μ.
Ολα καλα.
από ---> Ανώνυμος | 3/3/07 12:45 μ.μ.
από ---> Ανώνυμος | 4/3/07 10:11 π.μ.
Μέχρι τότε, πρόσεχε τα μαρτυριάρικα ορθογραφικά λάθη σου και....
χάρηκα για μια ακόμα φορά που σε ενόχλησα τόόόόόόόόόσο ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ.
από ---> artois | 4/3/07 10:15 π.μ.
από ---> Ανώνυμος | 4/3/07 3:54 μ.μ.